DOS-clubdag 2026

Op zaterdag 6 juni vond de jaarlijkse DOS-Clubdag plaats. Een onderlinge wedstrijd waarbij alle turnleden aan publiek en jury konden laten zien wat ze de afgelopen tijd hadden geleerd. De eerste ronde waren de kleuters en groepen 3-4 en 4-5 aan de beurt tijdens het diplomagymmen. Voor veel van deze deelnemers was het de eerste keer een ‘wedstrijd’en daarom extra spannend. De jongste leden lieten hun turnkunsten zien op de brug, balk, sprong en tumblingbaan. Daarbij waren er ook nog leuke opdrachtjes omheen bedacht. In deze ronde zat geen wedstrijdelement. De meisjes werden gejureerd op wat ze konden op hun eigen niveau. Aan het einde van de ronde gingen de deelnemers met een mooi diploma en een grote glimlach naar huis. In ronde 2 deden de aspiranten en 18+ groep in teamverband springwedstrijden. Zij lieten spectaculaire sprongen zien op tumblingbaan, pegasus en trampoline. Vervolgens waren de meiden van groep 5 en 6 aan de beurt en in ronde 4 de meiden van groep 7 en 8. Deze groepen deden toestelwedstrijden. De deelnemers waren verdeeld in verschillende niveaus en streden tegen elkaar om de medailles. Er werd netjes geturnd op de onderdelen brug, balk, sprong en vloer. Er werd fanatiek gestreden om de medailles. Ook al was er wat wedstrijdspanning te bespeuren, voerde de sportiviteit en gezelligheid de boventoon.

De sfeer ontspannen en de tribune zat vol met publiek. We kijken terug op een sportieve dag! We zijn trots op alle deelnemers, vrijwilligers, trainsters en bestuur!

De foto's van deze dag zijn te zien onder het tabblad 'beeldmateriaal. 

 

 

Assistent trainster niv. 2 behaald!

Lieke en Anne Sophie zijn allebei geslaagd voor hun opleiding assistent-trainster niveau 2!
Als DOS zijn wij heel trots op deze enthousiaste en hardwerkende meiden en dus werden ze
tijdens de les even in het zonnetje gezet.

Doordat we bij DOS met enthousiaste meiden werken die tijdens de lessen de trainster assisteren,
zorgen wij ervoor dat de lessen veilig zijn, we uitdagende en leerzame toestelsituaties kunnen neerzetten.
Door de vele ogen en handen die we beschikbaar hebben tijdens de lessen kan ieder kind zich gezien voelen.

Soms zien wij potentie bij onze assistenten om door te groeien tot trainsters. Door dit actief op te pakken
heeft DOS al jaren enthousiaste en bekwame trainsters die de vereniging goed kennen en de visie van DOSmet veel plezier uitdragen.

1e plaats voor team junior G

Wat een knappe prestatie! Deze DOS-meiden hebben vandaag in hun categorie (supplement G junior) de 1e prijs gewonnen tijdens de A-finale van Rayon Gouda
Van harte gefeliciteerd met deze eerste plek meiden!


 

Uitnodiging ALV 14 april

 

 Algemene Leden Vergadering 14 april 2026

 

Op dinsdag 14 april om 20.00 uur houden wij onze jaarlijkse Algemene Leden Vergadering (ALV). Deze vergadering is bedoeld voor alle leden en ouders / verzorgers van onze leden en ereleden. Via deze weg nodigen we jullie van harte uit om hierbij aanwezig zijn.

 

Locatie: Vrije Nesse 34a

 

De agenda ziet er als volgt uit:

 

Agenda ALV

1. Welkom en opening.

2. Notulen van de Algemene Ledenvergadering van 8 april 2025.

3. Bestuurszaken.

4. VSK

5. Jaarverslag van de secretaris over 2025

6. Jaarverslag van de penningmeester over 2025 + begroting 2026.

7. Verslag van de kascontrolecommissie.

8. Benoeming nieuwe kascontrolecommissie.

9. Rondvraag en wat verder ter tafel komt.

 

Van harte welkom!

Bestuur DOS

 

Geslaagd!!

Op zaterdag 7 maart heeft Christianne de Wit haar examen gedaan en behaald! 
Hiermee heeft DOS er een gecertificeerde trainster bij!
Wij feliciteren Christianne met het behaalde resultaat en zijn heel blij met al haar inzet binnen DOS!

Peuterfestijn

Op 18 februari organiseerde den SenW een peuterfestijn voor alle kinderen in Bodegraven van 1 tot 5 jaar. 
Natuurlijk waren wij met onze Peuterpret er ook bij! 
De opkomst was enorm. Wat hebben er veel kindjes geklommen en gesprongen.
Het was een groot succes! 

Teamwedstrijden 31 januari

De kop is eraf: de eerste turnwedstrijd van het jaar is een feit. Afgelopen zaterdag vonden in Sporthal De Kuil in Bodegraven de eerste regionale teamwedstrijden plaats voor de vier selectiegroepen van DOS. Een mooie start van het seizoen, waar met veel enthousiasme en inzet naar was toegewerkt.

En met succes, want wat mogen we trots zijn op wat de meiden hebben laten zien en bereikt. De afgelopen weken is er met veel plezier en hard gewerkt op de trainingen, en dat vertaalde zich duidelijk naar de wedstrijdvloer. Met één zilveren en drie bronzen medailles als resultaat kunnen we spreken van een geslaagd meetmoment. Een veelbelovende aftrap van het jaar en vol vertrouwen op naar de volgende wedstrijden! 

Sportief begin van het jaar!

Op 2 januari zijn we goed begonnen met het nieuwe jaar! 
In twee groepen zijn veel turnleden naar de turnhal in Alphen a/d Rijn geweest. 
Hier kan volop geturnt worden in een ruimte vol toestellen met onder andere een verende vloer en grote trampolines. 
Daarnaast zijn er ook 'blokkenbakken' bij sprong en brug, waardoor er moeilijke elementen geoefend konden worden, zonder angst voor een slechte landing. 
Alle turnsters hebben het ontzettend naar hun zin gehad. 

Deze activiteit was de eerste activiteit van onze nieuwe activiteitencommissie! We kijken uit naar de andere activiteiten die nog volgen! 

 

 

Veilig sport klimaat

Op woensdagavond 19 november heeft DOS samen met heel veel andere sportverenigingen de intentieverklaring getekend 'Bodegraven-Reeuwijk sport en beweegt veilig.

Sociale veiligheid is enorm belangrijk en als bestuur zetten we ons daar al jaren voor in. Tijdens deze informatie avond over een veilig sportklimaat hebben we weer veel tips en tools gekregen om hier verder mee aan de slag te gaan.

 

Trainsters weer up to date met EHBO

Op dinsdaf 28 oktober hebben al onze trainers een opfriscursus EHBO gevolgd. 
De cursus werd gegeven door een ervaren instructeur van het Rode Kruis. 

Doordat de cursus specifiek voor onze eigen trainsters was, konden we ons toespitsen op blessures die wij tegenkomen tijdens de lessen. 
Het was een hele praktische avond, waar de trainsters veel aan hebben gehad.

Als bestuur vinden we het heel belangrijk dat de lessen die gegeven veilig zijn. Doordat onze leiding bevoegd is om les te geven, weten we dat er preventief gewerkt wordt aan deze veilig. Daarnaast willen we dat onze trainsters zich bekwaam voelen bij het verlenen van EHBO. Een ongelukje zit immers in een klein hoekje.....